Nattkyckling och mössjakt

Igårkväll hade jag inte någon lust att lägga mig fast jag börjar halv 9 på måndagar. Halvtre rostade jag bröd med ost och marmelad, och till det ett kycklinglår som jag doppade i currysås - bra skit (Y)

Morgonen var lite tung, blev påmind om att jag har ett omprov att vänta. Första gången någonsin som jag lyckats med bedriften att få ett IG på ett prov. Har 6 oinlämnade uppgifter på textkommunikationen och med tanke på att vi enligt schemat ligger på runt 10st sedan vi startade kursen i höstas så har jag en del att göra. 4/10 med andra ord.

När vi hade rast från matten tog Johannes min mössa och såg en liiiiten springa i dörren till ett klassrum med trettio pers i där det var genomgång. Han kastar perfekt in den långt genom springan och börjar springa, jag tar så klart upp jakten och tänker inte hämta en mössa som han kastat, kommer ifatt den store drummeln och mottar ett fyra fem par välriktade slag mot den långa kroppen.

Nu har det gått nån minut och skulle se ännu fulare ut ifall jag skulle gå och hämta mössan nu, men Alle Larzon räddade situationen med hjälp av maskering. Men det gick inte riktigt som det skulle, han trodde den skulle ligga på golvet någonstans men det gjorde den inte, så där står han mitt i klassrummet med alla tittandes på sig och med en aningen tveksam maskering. Läraren tar tag i honom och ber honom avmaskera sig, Alles tidigare så tuffa attityd byttes snabbt  en något mer pojkaktig en.

"Eeeh har ni kanske sett en mössa? Tack snälla ni"



All heder åt dig Alle
( www.mumsigapojkar.blogg.se )


Kvartsfinal nummer tre nu, vinstchansen finns ändå!

Kommentarer
Postat av: Anonym

fanns en hos emilia=)

2009-03-09 @ 18:13:08
URL: http://maalinholmberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0