"Självförsvar är för tjejer, anfall för killar"

Löpte lite på gymmet innan skolan, och timade som vanligt riktigt dåligt. Åt min lunch på ganska exakt tre minuter, tror nästan det var rekordtid. Sen hade vi i alla fall Aikido på gympan, troligtvis den tråkigaste kampsporten i världen, mest kullerbyttor. Höjdpunkten var när Albin gjorde sin sjukt grymma hoppspark med båda fötterna, flög hur långt som helst, asiatvarning på den sparken.

Sen tycker jag att det ger mer att lära sig anfall än försvar, om jag lär mig självförsvar kanske jag får använda mig av det 2-3 gånger hela livet. Men om jag lär mig anfall kan jag använda det så ofta jag vill.

Sen så hade Jojje ett skönt citat:
"Tjejerna borde få träna aikido och självförsvar, och killarna anfall i thaiboxningen, då får alla träna på det de verkligen behöver"





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0