Värd dag

Jag gick till skolan idag, då jag kommer fram 25 i 9 tar jag steg mot E65, klassrummet där vi vanligtvis på torsdagar har svenska. Men det var tomt, så jag ringde johannes och fick reda på att vi hade film på nordanå. Så det var väl bara att ta steg åt det hållet. Det var nån slags independentrulle om en rumänsk brud som ville göra abort svart. Riktigt annorlunda film, riktigt seg men ändå underhållande. Man fick verkligen känslan av att vara i ett fattigt öststatsland.

Jag tog albins hittade turkcykel och cyklade tillbaks till skolan med honom bak på. Det råder ingen tvekan om att det är en turk som haft cykeln innan, färgkombinationerna och formen på cykeln är tydliga tecken på detta. Han berättar att då han ser en turk så cyklar han extra fort för att ifall det är ägaren så ska de inte se att det är deras cykel, han undviker även campus.

Hur som helst så fick vi i bävergänget syn på sovjetiska armemössor i lärarrummet. Skulle vara perfekt till Dunder.


En helt irrelevant bild från nian

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0