Av barn för barn

Lyckades som vanligt med bedriften att komma för sent imorse. Då jag skröt om att jag börjar få ganska mycket kläder sålda så började vi snacka om att starta en affär där vi säljer billigt importerade kläder och leksaker. Vårt ordspråk blir det passande citaten av johannes:

Av barn, för barn

Man kan säga att vi har lite samma tänk som HM gällande det mesta. Båda tycker att det är viktigt att det ska vara billigt att producera, och gärna av barn som inte kostar lika mycket att hålla vid liv. Men vi har också samma syn på att betala skatt. Drar till med ännu ett citat som Johannes myntade under förra veckans radiosändning. I jämställdhetens och mångkulturens tecken.

Pengar som pengar, svarta som vita




Igår städade jag ett av mina skåp. Moment of tjäna som Benjamin S. skulle ha uttryckt sig då jag hittade två fulla tuggummipåsar längst in i skåpet.

Följ min blogg med bloglovin

Kommentarer
Postat av: bene

Moments of tjäna ungefär så är den linen

2009-02-09 @ 16:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0