Lustgas

Idag var en ganska vanlig dag förutom en sak. Elin fick smaka lustgas. Det var vid lunchtid som Sebbe satte sig på elin och elins knäskål hoppade ur led vilket gör att hon måste vrida sig i smärta, då hon nästan är avsvimmad anländer ambulansen och hon får det omtalande lustgasen. Det är inte alla som  får lämna skolan vid lunchtid på en ambulansbår. Så nu finns det inte bara en som går lite lustigt på skolan utan två. Stappelfot och nytillkomna Cripple. Jag känner med henne, har haft knäskålen ur led två gånger. Första gången gjorde nog ondast fysiskt. Men tack och lov så fanns det människor med i alla fall lite känsla för allvar och moral närvarande som kunde dra tillbaks knäskålen.

En annan gång var det då vi spelade Landhockey och jag fick knäskålen ur led. Då jag börjar skrika av smärta.

- DRA TILLBAKS DEN!

Får jag bara hånskratt som svar. Måste övertyga dom en bra stund innan de orkar hjälpa mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0