Tråkigt då radio börjar spela det?

Har varit två band som det känns som att jag fått nys om innan de blivit riktigt stora. Det är något speciellt då det nästan bara är en själv i sin omgivning som känner till musiken, blir mycket speciellare då musiken fortfarande är underground. Jag tror en av anledningarna är att det är väldigt roligt att följa bands väg mot toppen. Men då de väl kommit dit är det inte riktigt lika kul.

The gaslight anthem
som jag nästan börjat avguda spelades nyss på P3 musik - trist. Då de nu kommer betecknas som mainstream. Känns inget speciellt alls. Bandet spelar i alla fall en skön punkig, klassisk amerikansk rock. De påminner väldigt mycket om The Killers men lite med Bruce Springsteens lite mer klassisk rock.

Cajun Dance Party
Har släppt sitt album the colourful life och är riktigt bra. Bandet kommer från england och började lyssna på bandet då de nyss släppt sin första låt som demo då de var 15, de flesta i bandet är födda 91 och jag med mina tondöva öron förutspår en ljus framtid för dom.

Jag kommer med musikexempel senare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0