Vad hände med tantmodet?

Igår då jag var på vårdcentralen var det som vanligt en massa pensionärer där. Pensionärer har nästan alltid en så skön negativ inställning nämligen - Allt var bättre förr. Pensionärer ska alltid antingen säga hur mycket bättre allt var förr eller att de alltid skär ned. Två gamla gubbar samtalade med varandra.

"Tamme klåon, visst fan kan de städa här lite oftare? Det är ju tamme klåon nästan så man halkar för dammet"
"Ja, de ska då alltid dra in på något.

På vägen hem såg jag en tvättäkta tant - Inte en gumma utan en tant. Skillnaden på gummor och tanter är att tanter är mer pryda av sig, medans gumman kan vandra omkring i täckbyxor och stövlar så har tanter alltid kappor på sig. Men tanterna har börjat bli färre och färre, de försvinner. Därför var det så viktigt att jag lyckades fånga en tvättäkta tant på foto på vägen hem.


För att behålla stackars "nanas" personliga integritet är bilden blurrad.

Kommentarer
Postat av: niklas Petteson

det där är min mamma :O hon har just fyllt 40..

2009-02-27 @ 12:51:41
Postat av: jenny

sv. hmm det sög.. men så går det om man skjuter upp allt ;)

2009-02-27 @ 16:44:54
Postat av: Kashal Fåkks

Här visar du lite spetskompetens - kvalitetsinlägg. Synd att du inte håller samma standard till vardags.

2009-03-01 @ 13:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0