Gårdagen - En framgångssaga

Gårdagen var en riktig framgångssaga. Från morgon till kväll.

För det första så slapp jag med hjälp av mina hundögon fara till Mormor och äta, pumpade istället magen full med makaronilåda.

Träffade en massa skönt folk och mot slutet av turneringen sa de i högtalarna att alla skulle titta under sina säten för att det 4 kuvert utplacerade runt om i Eddahallen som jag tror tar runt 500 personer. Ivrigt kikar jag först under mitt säte för att direkt efter börja kika under stolarna på raden ovanför som till stor del var tom.

Besviken ser jag inget kuvert och tänker att jag som vanligt aldrig vinner. Då får jag för mig att jag ska kolla under min stol en gång till, mest för sakens skull. Då ser jag ett vitt litet kuvert och blir väldigt glad och öppnar det som en 10-åring på julafton. I kuverteret står det att jag vunnit matchskor från adidas som jag kan hämta på intersport.

Då cupen är slut går jag till kiosken för att hämta min macka. I kiosken håller de på att packa undan allt som är kvar, och mycket av det ska alltså slängas. De flesta av mina läsare har nog tillräckligt hög IQ för att förstå att detta innebär sjukt billiga priser.

Originalpriset för mackorna är 30kr och kakorna 10kr.

För mina 30 riksdaler fick jag om jag minns rätt:

6st mackor med lite diverse saker på: Sallad, gurka, rödbetssallad och köttbullar - Riktigt gott

2st mockaruter storlek enorma

En chokláboll

Och sist men inte minst, två bläckpennor

Efter detta blev det även framgång på hockeyn där Frölunda besegrades.
På kvällen var jag med stina och bara tog det lugnt.

A good day out som Danny Dyer skulle uttryckt sig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0