Radiosändning och finska

Idag ställde jag upp på att hoppa in med jojje och sända radio för att arvan var sjuk. Vi körde helt utan manus och pratade bara på och då är man lite rädd för att någon ska stå för en groda. Tycker dock det blir ett skönare resultat då allt är spontant, blir mer äkta.

"Pengar som pengar, svarta som vita"

Var som de flesta vet, finnkampen idag. Fick ett ohejdbart skrattanfall under Finlands nationalsång. Har inte någon riktig ursäkt, men då orden som lät som ko-ko-laden kom kunde jag inte hålla mig. Böjde mig över och låtsades knyta skon över resterande tiden av nationalsången. Under den svenska var det kanske någon som trodde att det var på grund av nationell stolthet jag hade tårar i ögonen. Men icket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0